Τι είναι ο αεροσυμπιεστής ανάρτησης;
Όταν κοιτάτε ένα σύστημα ανάρτησης αέρα, η ECU (Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου) θεωρείται συχνά ο εγκέφαλος του συστήματος. Ακολουθώντας αυτή τη γραμμή σκέψης, ο συμπιεστής μπορεί να θεωρηθεί η καρδιά του συστήματος που χτυπά. Παρόλο που ο συμπιεστής δεν λειτουργεί συνεχώς όταν δεν λειτουργεί πλέον σωστά, το σύστημα θα δυσλειτουργήσει και τελικά θα τερματιστεί. Αυτό καθιστά τον συμπιεστή ζωτικής σημασίας στοιχείο στο σύστημα ανάρτησης αέρα!
Ο συμπιεστής παρέχει την πίεση στο σύστημα ανάρτησης αέρα και αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί το έμβολο του κυλίνδρου μέσω ενός άξονα σύνδεσης. Ο αέρας εισαγωγής συμπιέζεται από την κίνηση του εμβόλου. Στη συνέχεια, το μπλοκ βαλβίδων στέλνει αυτόν τον συμπιεσμένο αέρα μέσω των αεραγωγών στους αερόσακους ή στη δεξαμενή πίεσης. Ο συμπιεστής ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από ένα ρελέ που ελέγχεται από την ECU.
Ο συμπιεστής περιέχει επίσης ένα στοιχείο αφυδάτωσης / φίλτρου που απορροφά την υγρασία. Η υγρασία αποθηκεύεται προσωρινά και θα εξατμιστεί λόγω της θερμότητας του συμπιεστή. Στη συνέχεια, οι υδρατμοί απελευθερώνονται ξανά στο ύπαιθρο. Γενικά, αυτό το εξάρτημα του συμπιεστή δεν απαιτεί συντήρηση.
Οι περισσότεροι συμπιεστές έχουν σχεδιαστεί μόνο για βραχυπρόθεσμη ενίσχυση πίεσης. Εάν η θερμοκρασία ανέβει πάνω από 120 βαθμούς Κελσίου, μετά από αρκετούς τέτοιους κύκλους, ο συμπιεστής θα καταστραφεί τελικά. Αυτό συμβαίνει, για παράδειγμα, όταν ο συμπιεστής λειτουργεί πολύ συχνά ή συνεχώς λόγω διαρροών αέρα στο σύστημα.
Υπάρχει συχνά μια εξωτερική δεξαμενή πίεσης για τον πιο αποτελεσματικό έλεγχο της πίεσης στο σύστημα, μειώνοντας έτσι τον χρόνο ενεργοποίησης του συμπιεστή.
Αν και οπτικά οι περισσότεροι συμπιεστές φαίνονται ίδιοι, υπάρχουν πολλές εσωτερικές διαφορές μεταξύ των διαφορετικών προσφορών των κατασκευαστών συμπιεστών.
Ένας από τους κύριους κατασκευαστές αεροσυμπιεστών ανάρτησης είναι η WABCO και η AMK. Και οι δύο κατασκευαστές είναι παγκοσμίου φήμης γερμανικές εταιρείες με μακρά ιστορία. Και οι δύο τύποι συμπιεστών αερόσακων κατασκευάζονται για αρχική εγκατάσταση για τα εργοστάσια της MERCEDES, της BMW, της AUDI και άλλων. Εμείς στο Aeropik.bg είμαστε στην ευχάριστη θέση να είμαστε διανομείς της AMK από το 2013. Αυτό σημαίνει ότι και οι δύο μάρκες συμπιεστών αερόσακων που προσφέρουμε είναι αυθεντικές για τα μοντέλα και είναι ίδιες, ενσωματωμένες στο αυτοκίνητο. Εσείς, οι πελάτες μας, μπορείτε να επωφεληθείτε από σημαντικά χαμηλότερες τιμές, επειδή αυτοί οι τύποι συμπιεστών αερόσακων προέρχονται απευθείας από τον κατασκευαστή - σε εμάς, χωρίς να περάσετε από MERCEDES, BMW ή AUDI, όπου οι τιμές τους συνήθως διογκώνονται 3-4 φορές μόνο και μόνο επειδή είναι επισημαίνονται με τους αρχικούς αριθμούς τους.
Πιθανή ζημιά στον αεροσυμπιεστή ανάρτησης
Ένας ελαττωματικός συμπιεστής είναι σχεδόν πάντα αποτέλεσμα βλάβης σε άλλο τμήμα του συστήματος ανάρτησης αέρα. Επομένως, συνιστάται να ελέγχεται ολόκληρο το σύστημα ανάρτησης αέρα για διαρροές και σφραγίδες εξαρτημάτων μετά την αντικατάσταση του συμπιεστή.
Ελέγξτε τη στεγανότητα της τσιμούχας μεταξύ του αερόσακου και του αμορτισέρ, ελέγξτε τους δακτυλίους από καουτσούκ στα εξαρτήματα του μπλοκ βαλβίδων καθώς και τον αερόσακο, καθώς και την κατάσταση των ίδιων των αεραγωγών.
Το διάλυμα σαπουνιού και νερού συνήθως λειτουργεί καλά όταν ανιχνεύεται διαρροή. Αναζητήστε τρύπες ή σκισίματα στους αερόσακους και να είστε σε εγρήγορση, δεν εντοπίζονται εύκολα όλες οι διαρροές. Μπορεί επίσης να εντοπιστεί διαρροή στο ξεδιπλωμένο άκρο του αερόσακου, το οποίο παραμένει κρυμμένο στο κανονικό ύψος του συστήματος! Εάν θέλετε να είστε 100% σίγουροι εάν υπάρχει διαρροή αέρα από έναν αερόσακο ή αμορτισέρ, μπορείτε να αφαιρέσετε το εν λόγω μέρος του αυτοκινήτου, να το φουσκώσετε σε πολλές ράβδους και να το βυθίσετε στο νερό. Σε αυτή την περίπτωση, μια πιθανή διαρροή δεν μπορεί να κρυφτεί.
Συμπτώματα δυσλειτουργίας του συμπιεστή της ανάρτησης αέρα
Υπάρχουν πολλά συμπτώματα μιας δυσλειτουργίας του συμπιεστή ανάρτησης αέρα:
-Αυξημένος χρόνος που απαιτείται για την αλλαγή του ύψους του αυτοκινήτου, συνεχής λειτουργία και στη χειρότερη περίπτωση ολική ζημιά.
-Υπάρχουν αρκετοί σαφείς δείκτες καύσης του συμπιεστή: αποχρωματισμός των ετικετών του συμπιεστή, λιωμένοι αεραγωγοί / σύνδεσμοι ή/και παρουσία μυρωδιάς καύσης κατά την αποσυναρμολόγηση της μονάδας.
-Πάντα να αντικαθιστάτε το ρελέ κατά την αντικατάσταση του συμπιεστή. Αυτό είναι μέρος της φθοράς που μπορεί να γίνει κολλώδες με την πάροδο του χρόνου. Όταν υπάρχει διαρροή στο σύστημα, το ρελέ θα συνεχίσει να ανάβει τον συμπιεστή. Μακροπρόθεσμα, αυτό είναι επιζήμιο όχι μόνο για τον συμπιεστή αλλά και για το ρελέ.
- Η συντήρηση της δυνατότητας συντήρησης του συμπιεστή αερόσακου περιλαμβάνει περιοδικό έλεγχο του φίλτρου, το οποίο καθαρίζει τον εισερχόμενο αέρα. Με ένα παλιό, βουλωμένο φίλτρο ή σωλήνα φίλτρου, ο συμπιεστής αερόσακου δεν έχει πού να τραβήξει πεπιεσμένο αέρα. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα υπάρχει υπερθέρμανση και ολική ζημιάκαι στο φίλτρο. Τότε το νερό είναι πιθανό να μπει απευθείας στο εσωτερικό του συμπιεστή του αερόσακου. Ακολουθεί συνολική ζημιά.