Ο αεροσυμπιεστής ανάρτησης αέρα είναι σχεδιασμένος για ανάρτηση αέρα και είναι ένας παλινδρομικός συμπιεστής υψηλής απόδοσης. Είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του συστήματος ανάρτησης αέρα γιατί παρέχει την πίεση. Αποτελείται από ένα έμβολο με ένα τμήμα, που λειτουργεί χωρίς λάδι σε μεταλλικό περίβλημα. Υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας που κινεί το έμβολο στον κύλινδρο. Ο αέρας εισαγωγής συμπιέζεται από την κίνηση του εμβόλου. Ο αεροσυμπιεστής ανάρτησης αποτελείται επίσης από έναν αφυγραντήρα που στεγνώνει τον αέρα που προέρχεται από την ατμόσφαιρα, ο οποίος είχε προηγουμένως καθαριστεί από ένα φίλτρο. Στον αφυγραντήρα, η υγρασία που απελευθερώνεται από τον εισερχόμενο αέρα αποθηκεύεται για λίγο μέχρι να εξατμιστεί μέσω της θερμότητας που παράγεται κατά τη λειτουργία του Συμπιεστή Ανάρτησης Αέρα. Ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από ένα ρελέ, το οποίο ελέγχεται από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα φροντίζει για την απελευθέρωση υπερπίεσης ή πίεσης που δεν χρειάζεται αυτή τη στιγμή. Ορισμένοι κατασκευαστές, όπως η WABCO, παράγουν έναν αεροσυμπιεστή ανάρτησης που λειτουργεί μέσω ενός θερμικού αισθητήρα. Όταν η θήκη υπερθερμαίνεται και ανεβαίνει πάνω από 140 μοίρες, σταματά το ρεύμα. Άλλες μάρκες όπως η AMK εκτελούν αυτή τη λειτουργία με την πάροδο του χρόνου. Σε γενικές γραμμές, με κανονική λειτουργία, ο αεροσυμπιεστής ανάρτησης λειτουργεί για πολύ μικρό χρονικό διάστημα, έως και 40 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη πίεση του ολοκαίνουργιου αεροσυμπιεστή ανάρτησης κυμαίνεται μεταξύ 17-21 bar. Τα περισσότερα αυτοκίνητα αερανάρτησης διαθέτουν δεξαμενή αέρα που ελέγχει αποτελεσματικά την πίεση στο σύστημα, μειώνοντας έτσι τον χρόνο ενεργοποίησης του Συμπιεστή Ανάρτησης Αέρα. Απαιτούνται 13-15 bar για κανονική πίεση λειτουργίας και κανονική λειτουργία της ανάρτησης αέρα. Με τέτοιους δείκτες, ο χρόνος που απαιτείται από τον αεροσυμπιεστή ανάρτησης για να σηκώσει το αυτοκίνητο από το ένα επίπεδο στο άλλο είναι περίπου 13-15 δευτερόλεπτα. Σε ορισμένες μάρκες όπως η AMK, το πιστόνι Air Suspension Compressor αντλεί και προς τις δύο κατευθύνσεις, με αποτέλεσμα να κάνει διπλάσια ταχύτητα ανά μονάδα χρόνου. Αυτό επεκτείνει τη διάρκεια ζωής του ίδιου του αεροσυμπιεστή ανάρτησης.
ΤΥΠΟΙ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΣ ΣΥΜΠΙΕΣΤΉ ΑΝΆΡΤΗΣΗΣ ΑΈΡΑ
Ο αεροσυμπιεστής ανάρτησης, συνήθως υπάρχουν δύο τύποι:
Στην ίδια θερμοκρασία, αλλά θεωρητικά, στα μοντέλα AMK του αεροσυμπιεστή ανάρτησης, το ρεύμα διακόπτεται, αλλά όχι μέσω αισθητήρα θερμοκρασίας, αλλά με βάση το χρόνο λειτουργίας χωρίς διακοπή, συνήθως 80-90 δευτερόλεπτα. Και στις δύο περιπτώσεις, το σφάλμα στο πρόβλημα του συμπιεστή ανάρτησης αέρα είναι ένα πρόβλημα διαρροής αέρα που παραμελήθηκε και η καθυστερημένη αντικατάσταση των ελατηρίων αέρα πίεσης. Αρκεί να οδηγείτε έστω και για λίγες μέρες με διαρροή ελατηρίων αέρα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε βλάβη του συμπιεστή ανάρτησης αέρα. Σε συζητήσεις με τους πελάτες μας, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν γνωρίζουν ακριβώς πώς και για ποιο λόγο σπάει ο Συμπιεστής Ανάρτησης Αέρα. Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου γνωρίζει σχεδόν πάντα ότι υπάρχει πρόβλημα με διαρροή αέρα από το ελατήριο αέρα. Ωστόσο, λέει ότι το πρωί βρίσκει το αυτοκίνητο χαμηλωμένο από τη μια πλευρά, αλλά όταν το ξεκινάει σηκώνεται και οδηγεί όλη μέρα χωρίς κανένα πρόβλημα. Αυτό που δεν γνωρίζει και δεν αντιλαμβάνεται είναι ότι η διαρροή δεν σταματά, αντίθετα εντείνεται λόγω της κίνησης του ελατηρίου αέρα και του πολύ πιο γρήγορου ανοίγματος και κλεισίματος των μικρορωγμών. Με μια τέτοια τεράστια διαρροή, ο αεροσυμπιεστής ανάρτησης πρέπει να λειτουργεί σχεδόν συνεχώς. Μετά από υπερθέρμανση στους 140 βαθμούς σταματάει το ρεύμα του και το σφάλμα στον πίνακα είναι γεγονός. Την επόμενη φορά που θα σβήσει και θα ενεργοποιηθεί το αυτοκίνητο, η κατάσταση επανεκκινείται, μέχρι τελικά να καταστραφεί πλήρως ο Συμπιεστής Ανάρτησης Αέρα. Καλό είναι επίσης να έχετε κατά νου ότι ξεχωριστά ανταλλακτικά και εξαρτήματα για αεροσυμπιεστή ανάρτησης αέρα και των δύο εμπορικών σημάτων WABCO και AMK δεν διατίθενται ούτε κατασκευάζονται από τους κατασκευαστές. Όλα τα εξαρτήματα όπως τμήματα, τσιμούχες, έμβολα κ.λπ. είναι κινεζικής προέλευσης και η ποιότητά τους είναι παρόμοια με την ποιότητα του αεροσυμπιεστή ανάρτησης αέρα τους.
Η συντήρηση της υπηρεσίας συμπιεστή ανάρτησης αέρα περιλαμβάνει περιοδικό έλεγχο του φίλτρου, μέσω του οποίου καθαρίζεται ο εισερχόμενος αέρας. Με ένα παλιό, βουλωμένο φίλτρο ή σωλήνα φίλτρου, ο αεροσυμπιεστής ανάρτησης δεν έχει πού να πάρει αέρα για να ψεκάσει πίεση. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ακολουθεί υπερθέρμανση και ολική ζημιά. Μπορεί επίσης να υπάρχει πρόβλημα με την κατεστραμμένη ακεραιότητα του εύκαμπτου σωλήνα φίλτρου. Τότε το νερό είναι πιθανό να μπει απευθείας στο εσωτερικό του συμπιεστή ανάρτησης αέρα. Ακολουθεί συνολική ζημιά. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και κατά την κόλληση, στην «κλειστή» θέση του ρελέ που ελέγχει τον αεροσυμπιεστή ανάρτησης. Κατά την αντικατάσταση του συμπιεστή ανάρτησης αέρα, το ρελέ και το φίλτρο πρέπει να αντικατασταθούν. Το κόστος είναι αμελητέο και τα οφέλη από την αποφυγή των προβλημάτων που περιγράφονται παραπάνω είναι εγγυημένα. Στο e-shop του www.aeropik.gr θα βρείτε όλα όσα χρειάζεστε για να συντηρήσετε το σύστημα αερανάρτησης του αυτοκινήτου σας.